“In 1652 het hierdie land nog nie bestaan nie, daar was ook toe nog nie Afrikaners nie en die Afrikaner, wanneer ookal hy toe sy verskyning gemaak het, het nog NOOIT enigiemand vertrap en verstoot nie. Nogtans hou die ontkenners aan met hierdie storie en niemand wys hulle ooit op die dwaling daarvan nie. Hulle verkeer dus onder die indruk dat hulle feite konstateer of dat niemand agterkom hulle praat twak nie.”
Jan Rap, 24 Maart 2014
Hoe dan nou my Baas? Onse familie het onse eie grondjie gehad in Goodwood. Toe kom die Group Areas in 1950 en ons word van onse grond afgesmyt en neergegooi oppie sanddyne van die Cape Flats. Somme netso. Dit was ‘ie Afrikaners van Malan en Verwoerd wat ons soos honne van onse eie grond af weggeja het. Voetsek! Hou jou bek en maak soos ons sê! Gee op jou huis en jou tuin en jou blomme en jou trots en jou alles en weg is jy. Ons whiteys gaan nou hier bly!
En, my Baas, in ’51 toe swindel die Natte ons mos uit onse stemreg uit. Weg is ons uit die parlement uit. En toe die Appeal Court die ding onwettig verklaar, wat doen die Natte toe? Hulle laai die parlement tot lat hulle majority genoeg is, en daar gaat ons. Voiceless in onse maai in.
En toe in ’53 kom die Separate Amenities Act en toe mag ons ‘ie meer op Muizenberg beach gaan swem ‘ie, en by die post office en die bank en die government offices moet ons byrie side entrance gaan tou staan. En oppie stasie sê die bordjie “Slegs Blankes / Whites Only” by die rusbanke. En onse mense kan net derde klas oppie trein ry. Heeltyd regop sit, want Malan en Verwoerd sê so. Hoe dan nou my Baas Jan? Julle Afrikaners was mos net nice met ons, ons is mos ‘ie verstoot en vertrap nie?
Amper vergeet ek my Baas, ook in 1950 sit die Afrikaners mos toe die Immorality Act op ‘ie wetboek. As ‘n Whitey en ‘n Coloured nou van mekaar hou, dan is dit mos immoral, want onse bruinmense was mos immoral in die Afrikaners se oë. Maar nee, my Baas, hoe reken jy? Jou mense het ons ‘ie verstoot en vertrap nie.
En nog ‘n ding, my Baas. Die arme darkies, hulle moes mos dompas dra, in hul eie land. En hoor my mooi, hulle is gedonder en gebliksem as hulle sonder ‘ie ding gevang is. En saans na nine ‘o clock moes hulle gatskoonmaak uit ‘ie dorp uit as die siren gegaan het. En toe moet hulle nog terug homeland toe ok. Verwoerd sê die darkies kan hier by ons werk, maar hulle vroue en kinders kom ‘ie hier nie. Dis die whiteys se land die. Of hoe my Grootbaas?
En sê my asseblief, my Baas, wie se kerk was die NG Kerk? Ons moes mos daar ook weg. Mag ‘ie saam met die witmense bid nie. Ons moes toe Sendingkerk toe, ja apart van die Afrikaner whiteys moes ons kerkhou. Seker lat hulle sendingwerk onder onse mense kon doen!
Julle Afrikaners het ons ‘ie verstoot en vertrap nie, sê jy my Baas? Hoekom vertel die history my dan lat 3.5 miljoen darkies, coloureds en indians forcibly geremove is tussen ’63 en ’83. En wie’t toe die wette gemaak? Die Afrikaner Natte en ‘ie Broers, my Baas. En wat van Sophiatown en District six en Crossroads my Baas? Het jy al gesien hoe lyk dit as ‘ie bulldozer die bietjie wat jy posess met sy blade moer toe stoot en daar staan jy en jou vrou met ‘n baby op ’ie arm en ‘n kind aan ‘ie hand en ‘ie Kaapse reent waai dwarsdeur julle klere en waar slaap julle vanaand in die koue?
Maar nee, my Baas. Dis soos jy sê: “Die Afrikaner het nog nooit iemand verstoot en vertrap nie.”
John Fagoedien
Kommentaar
Hello John,
Hello,
Hmm. En weer, hmm.
Goeie griffel John, laat ons sien of die reaksie jou kritiek met feite aanspreek.
Duitswester
Wouter Ferns sleep my in by John Fagoedien se eensydige skrywe. Ferns vind Fagoedien se uitlatings korrek. Soos dit 'n goeie witte betaam, bied hy selfs verskoning aan. Hy het klaarblyklik niks teen Fagoedien se sarkastiese gebaas nie. Juis dit toon dat Fagodien geen respek vir sy meerderes het nie en nog minder erkentlik is teenoor wat blankes en veral die Afrikaners in hierdie land tot stand gebring het.
As die Fagodiens eiendom in Goodwood verloor en op die Kaapse vlakte hervestig is, het dit nie sonder kompensasie geskied nie. Baie, waarskynlik die meeste, van die bruines wat verskuif is (bv uit Distrik Ses), het beter huisvesting gekry as wat hulle voorheen gehad het. Vergelyk dit met die groter onreg was deesdae teen boere gepleeg word. As hulle nie vermoor word nie, word baie van hulle van hulle plase ontneem. Die uitgesproke beleid van die ANC-regering is dat hulle nie ten volle (markwaarde) vergoed moet word nie. Die beleid is rassisme in sy suiwerste vorm. Van wittes word geneem en aan swartes gegee. Plase behoort nie 'n politieke speelbal te wees nie. Plase is daar om kos te voorsien. Die ANC-regering het al amptelik erken dat 90% van die grondoordragte klaaglike mislukkings is. Is dit nie sotlik dat openbare fondse so wanbestee word nie? Soos Zimbabwe was Suid-Afrika 'n netto kosuitvoerder. Deesdae is die land, soos Zimbabwe, 'n netto-kosinvoerder.
In Suid-Afrika is algemene stemreg in 'n eenheidstaat 'n onding. Dit is sowel onregverdig as gevaarlik as die onontwikkelde, ongeletterde, oningeligte en maklik geïntimideerde massa beheer oor 'n goed of redelik ontwikkelde land oorneem. Binne twee dekades het Suid-Afrika ongetwyfeld 'n minder Westerse, minder beskaafde land geword. In die plek daarvan het afrikanisering, ondoeltreffendheid en ellende in oortreffende mate gekom.
Die paswette is nie deur Afrikaners uitgedink nie. Die eerste paswet is deur die goeie Britte in 1797 aan die Kaap ingestel. Sedert die afskaffing van passe is die land deur onwettige immigrante oorstroom en het misdaad dwarsoor die land in alle gebiede skerp toegeneem.
Daardie afgesaagde verwysing na stootskrapers en kindertjies is 'n ANC-strontstorie. Wanneer 'n krotbuurt opgeruim is (iets wat in alle beskaafde lande gedoen word), is lank vooraf en selfs by herhaling kennis daarvan gegee. Dit is diegene wat te hardegat was om te gehoorsaam wat gekla het toe die opruiming begin. Gelukkig was daar toe nog wet en orde.
Johannes Comestor
Wouter, jou stouter, jy sê jy scan net die begin van my brief ... en dan het jy nog die vermetelheid om daarop te reageer. G’n wonder jy’t altyd die kat aan die gat beet nie. Jy sê ek vaar uit teen Engels. Waar kom jy daaraan?
Hoekom sou ek dit doen want van my beste boeke is Engels, my beste vriend (die een wat die meeste kom kuier) is Engels, my beste vriend in die rolbalklub was Engels (hy’s nou ongelukkig oorlede) en van my familie is Engels.
Waaroor ek my wel gereeld uitlaat is die verdringing van Afrikaans deur Engels en, soos jy al sou opgelet het as jy verder gelees het, beskou ek die Afrikaner hier as die hoofskuldige. Nie almal nie maar wel ouens soos jy wat die Afrikaner geweldig in die verleentheid stel met julle gatkruiphouding: Jy kan omtrent nie ‘n brief skryf sonder lang Engelse aanhalings nie en danlyk jy ook vir my die soort wat gedurig verskoning vra (sien hierbo) en jou eie bril in boetedoening stukkend trap (Woody Allen in Grab the Money and Run of so-iets).
Jy beskuldig my van ‘n klomp goed, onder andere dat ek nie dink nie en so aan en dit mag waar wees, jy moet dit net staaf, anders is dit net bloot jou persoonlike mening (en hier kom nou so lekker stukkie Engels vir jou net om jou te laat tuis voel) which is not worth a bucket of cold piss soos my oorlede rolbalvriend se oorlede ou vader altyd gesê het.
Jy begin jou storie aan John met die stelling dat ek nie namens jou praat nie maar aan die einde van die brief vra jy hom om verskoning namens my. Waar’s jou logika? Dink jy voor jy praat? John sal ordentlikheidshalwe jou dalk bedank vir jou verskoning maar diep binne-in gaan hy net meer die moer in wees; hy voel hy is rondgefok deur die Afrikaner en dis erg genoeg maar om rondgefok te wees deur sulke patete soos julle (dit straal uit jou brief) gaan baie moeilik wees om te verwerk.
Mnr Fagodien. Verstommend man, verstommend.
Hello,
Hello,
Hello Wouter en (hallo vir al die ander wat hier mag lees)
Ek weet jy praat nie namens my nie, my opmerking in die verband was dat jy jou aanmatig om namens my te praat. Dink aan jou meesters se spreekwoord oor die goose en die gander.
Net ‘n regstellinkie: Met ‘pateet’ het ek nie bedoel dat jy NIE manhaftig is nie trouens, ek dink jy is; ek is seker jy sal in die aangesig van groot gevaar steeds by jou beginsels staan. Ek het my sleg uitgedruk; wat ek bedoel het is dat, julle gedurig verskoning vra (vir iets wat nooit gebeur het nie), en dit nadat julle uitgevang is, oneerlik lyk. Dít is wat ‘n patetiese indruk gee, julle stel die Afrikaner in erge verleentheid, maak ons naam bollie soos jy sou sê.
Nog ‘n regstellinkie: Ek dink Woody Allen is geniaal. Ek het jou nie met hom vergelyk nie maar met die karakter wat hy vertolk in ‘Grab the Money and Run’.
Ek het daardie video waarnatoe jy die skakel gegee het geweldig geniet (my nogal ‘n klomp tyd geneem want ek het toe sommer ander FT-video’s ook gekyk). Baie dankie daarvoor. Dit is egter ooglopend dat Pagel se Jingoïstiese onderrok uitsteek. Hy is ook verkeerd waar hy sê taal skei mense; die werklikheid is mense praat verskillende tale omdat hulle apart lewe en nie andersom nie.
‘n Ene E W Cole het hier in die 1900 se kant ‘n reeks voorspellings ten opsigte van die jaar 2000 gemaak en een daarvan was dat Engels die enigste taal sal wees wat gepraat word. Soos jy weet het dit nie toe gebeur nie (‘n ander een het sommer binne 20 jaar waar geword, naamlik dat teen die jaar 2000 vliegtuie in algemene gebruik sal wees).
Jy praat van die onnatuurlikheid van ‘n vorige bedeling: Wat onnatuurlik is is die huidige bedeling; jy kan nie ‘n klomp verskillende nasies bymekaargooi in ‘n land met grense wat nie eers deur hulle bepaal is nie en dan, per dekreet, sê hulle bevind hulle nou in ‘n demokrasie nie. Daar is oor die 2000 tale in Afrika maar iets oor die 60 moondhede, almal waarvan die grense deur koloniale magte bepaal is. Hoe natuurlik is dit vir jou?
Jy sê, met die nou dat ek en Johannes oor die 60 is, hoekom het ons nie ‘n suksesvolle bedeling bedryf nie. Maar ons het; destyds was rioolpompe onderhou en riool was in rioolpype, nie in die strate nie. Boere was nie met eentonige reëlmaat wreed op plase vermoor nie. Dorpies was mooi, skoon en veilig, so ook parke en hospitale. Spore was blink, paaie was heel en mense kon veilig windowshopping doen en piekniek hou. Universiteitskoshuise en studentelewe was ‘n plesier. Daar was minder korrupsie as in Engeland en Frankryk (om nou maar net twee lande te noem) en baie, baie, baie, baie, baie, baie, baie, baie minder as in die teenswoordige Nuwe! Verbeterde! SA (erkenning aan Anton Barnard).
Jy noem ouens soos ek an Johannes Comestor sluipers. Hoekom? Ek kan nou nie vir Johannes praat nie maar al wat ek doen is om uit te wys dat die regering waarvoor jy jou beywer het, en so verheugd oor is, ‘n totale, algehele en volslae mislukking is. Hoekom maak dit my nou ‘n sluiper?
Nie te danke nie (en groetnis vir die ander)
Jan Rap
Ai, nog 'n les in geskiedenis. Suid-Afrika se geskiedenis begin nou in 1950 asof wat voor dit gebeur het geen invloed sou hê op wat daarna gebeur het nie.En so word die Blankes en dan met uitstek die Blanke Afrikaners die muishonde van die wêreld want hulle was mos die bliksems wat alles begin het en nou lyk dit vir my deur RA en SEB kry wat hul onbesonne optrede verdien en dus terstond verskonings moet aanbied omdat daar nou 'n regering aanbewind is wat op water loop.
Die swart nasies was vredeliewende mense en Europese geskiedskrywers het nie geweet waarvan hul gepraat het, toe hul tot die slotsom gekom het dat:
"Tragedy on a vast scale struck southern Africa in the early 1800's. The event was named the Mfecane "the crushing" by the Nguni and Difaqane "the scattering of tribes" by the Sotho-Tswana. Europeans called the catastrophe the "Wars of Calamity". By 1825, two and half million starving, homeless people wandered about southern Africa looking for respite."
Wonder wie moet nou vir wie om verskoning vra vir die toestand en wat dan van die oorspronklike inwoners
wat 20 000 jaar gelede lank voor swart en blanke instroming hier gewoon het.
Behoort die Xhosas hulle nie om verskoning te vra omdat hulle van sommiges slawe gemaak het en ander vermoor het? Was daar apartheid en gruweldade en verskuiwings in Suid-Afrika?
Ongetwyfeld, maar so was daar gruweldade en massa mense verskuiwings lank voor apartheid.
As 'n mens dan vinger wys na die Blankes onthou dan dat 4 vingers terugwys na 'n geskiedenis veel bloediger as die apartheidstydperk en dat verskonings dus veel vroeër en by ander bevolkingsgroepe as die Blankes moet begin.
Hello
Hello FC,
Beste Wouter
Dit is nie die punt nie. Dwarsdeur die mens se geskiedenis was daar gewelddadige optrede teenoor ander.
Om dus een enkel gebeurtenis uit 'n land se geskiedenis uit te lig as synde die toppunt van brutaliteit
van een groep mense teenoor ander omdat dit my of ander persoonlik geraak het is om dit sagkens te stel
naief.
Niemand kom met skoon hande na die debat en om ander te beskuldig van menseregtevergrype, terwyl ons eie voorouers net so skuldig was, is soos die pot wat die ketel verwyt dat hy swart is .Daar is nie 'n bevolkingsgroep
in hierdie land wat nie direk of indirek nie skuldig was aan growwe menseregte vergrype nie en om mekaar oor
en weer te beskuldig gaan dit nie ongedaan maak nie.
Nou kom jy en lig 48 jaar uit as sunde die toppunt en vergeet gerieflik van alles dit gebeur het asof dit nie tel nie. Die moorde op die trekkers en oorlog tussen boer en Brit en die konsentrasiekampe en ballingskap asook die verwoesting van ongeveer 3000 plase en 45 dorpe was net so troumaties vir die Afrikaners as wat die verskuiwing vir ander was.
Hello FC,
Hello FC et al,